Lees kinderen vandaag gedichten voor

Lees kinderen vandaag 
gedichten voor
en fluister zachtjes
verzen in hun oor.

De tijd is rijp,
dus bloemlees en begin.
Niet alles wat geen nut heeft,
heeft geen zin.

(Stijn De Paepe)

Succes met de poëzieweek!

Meer over poëzie: De poëziemobiel: een pleidooi voor permanente poëzie

Enkele tips?

  • Stijn De Paepe schreef in zijn bekende stijl ook een bundel voor kinderen: Het lijkt wel een feestje, Lannoo
  • De versjes en raadselversjes van Riet Wille zijn speels en herkenbaar. Ook voor de allerjongsten:
    • 1,2,3,4 Geen hoedje van papier, De Eenhoorn (peuterpoëzie)
    • Van je ras, ras, ras, twee voeten in een plas, De Eenhoorn, (peuterpoëzie)
    • Een toren dozen, De Eenhoorn, (raadselversjes) 
  • Raadselachtige bakerrijmpjes van Ienne Biemans voor oudste kleuters: muzikaal, raadselachtig en een feest voor de verbeelding.
    • Mijn naam is Ka. Ik denk dat ik besta, illustraties Mance Post, Querido
    • Lang zul je leven, illustraties Mance Post, Querido
    • Ik was de zee, illustraties Margriet Heymans, Querido
    • Met mijn rechteroog dicht, mijn linkeroog open, Leopold
    • Onder de maan, Leopold

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.